Asperger Teen tells it like it is :)

After my 6-year-old was diagnosed, this was one of the first (and still the best) description I found on YouTube. If you’re like me, and don’t like reading books, this 8 minute explanation probably does it better than most books on the market right now 🙂 It explained to me how these kids struggle with building new knowledge upon already learned concepts and that it’s normal for them to have rather juvenile humor into their teens + much more.

http://francisjurado.wordpress.com/2009/01/08/asperger-syndrome-2

2 Comments (+add yours?)

  1. jcwusthoff
    Sep 22, 2010 @ 12:09:53

    Hey Bøgga. Lurer på om du kunne vært interessert i å filme en 5-10 minutter lang video hvor du snakker om hvordan det er å ha en sønn med ADHD/Asperger. Skal ha undervisning 2-3 oktober med terapihundelevene mine og tror det kunne vært fint å ha en (norsk) virkelig fortelling fra en som lever med et barn med ADHD/Asperger. Kunne du tenkt deg å gjøre dette?

    Dessverre har du bare en uke på deg da ideen kom til meg ganske sent. Men dersom du vil gjøre dette selv om du ikke rekker det til denne kurshelga, så kan jeg godt bruke den på de senere kursene jeg skal holde. Du kan godt inkludere faktakunnskaper med dine egne opplevelser dersom du vil det, men tror det viktigste er å få info som man ikke kan lese seg til på wikipedia.

    Think about it 😉

    Reply

    • boegga
      Sep 23, 2010 @ 03:50:39

      Her er det bursdag og selskaper paa menyen til neste Mandag. Men jeg er interessert.
      Du maa i saa fall gi meg en del stikkord, spoersmaal, retningslinjer hva det er du tror er mest hjelpsomt.
      Jeg har ikke digitalt kamera, ennaa, saa jeg maa finne ut av det ogsaa. Bruke web-cam’en min?
      Aa filme i flere minutter blir en VELDIG stor fil, som ikke kan emailes, saa regner med at jeg maa brenne paa DVD og sende deg i posten. Da blir det i hvert fall ikke ferdig paa en uke :/

      Reply

Leave a comment